هزینه عمل لیزیک چشم و آب مروارید با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ
آنچه در این صفحه مشاهده می کنید :

جراحی لیزیک یکی از رایج ترین جراحی هایی است که برای رفع مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی، قوز قرنیه و غیره استفاده می شود. هزینه عمل لیزیک چشم از جمله مواردی است که توسط برخی بیمه ها پرداخت میشود. در این مقاله درمورد پرداخت هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ و همچنین هزینه عمل آب مروارید با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ اطلاعاتی برای شما آورده شده است.

لازم به ذکر است که در مواردی نیز برخی از شرکت های بیمه این عملیات را در زمره عمل های زیبایی می دانند و از پرداخت هزینه آن اجتناب می کنند.

اینجاست که جبران هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ می تواند ایده خوبی باشد. بیمه تکمیلی یک طرح چشم انداز جداگانه نیست، بلکه پوشش بیمه تکمیلی است. در نتیجه، مردم برای جبران هزینه های درمان چشم مجبور به خرید بیمه نامه های اضافی هستند.

در ادامه به بررسی اطلاعات و مشاوره هایی پرداخته ایم که می تواند در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی جراحی چشم، جبران هزینه های جراحی چشم، عینک، لنز و جراحی لیزیک در بیمه تکمیلی و بیمه پایه مفید باشد. جهت اطلاعات بیشتر هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:

شرایط پرداخت هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

همانطور که می دانید مزایای بیمه تکمیلی یا به صورت گروهی برای افراد شاغل در بنگاه ها و یا به صورت انفرادی ارائه می شود. مزایای بیمه تکمیلی جمعی بر اساس قرارداد بین شرکت متقاضی و شرکت بیمه تعیین می شود.

چنانچه در قرارداد پوشش اصلاح عیوب انکساری (نظیر لیزیک، لازک، عینک و …) در تعهد بیمه لحاظ شود، این هزینه ها جبران می شود. اما در بیمه تکمیلی انفرادی فرمول های مختلفی توسط هر شرکتی ارائه می شود.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بررسی کنید کدام شرکت هزینه جراحی چشم را جبران می کند و محدودیت تعهدات آن چقدر است.

آیا جراحی لیزیک چشم تحت پوشش بیمه تکمیلی است؟

آیا جراحی لیزیک چشم شامل بیمه تکمیلی می شود؟
آیا جراحی لیزیک چشم شامل بیمه تکمیلی می شود؟

عمل های چشمی به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول لیزیک و لازک و دسته دوم جراحی های درمانی هستند. هزینه عمل لیزیک چشم در سال 1401 بر اساس نرخ های ارائه شده در کلینیک های چشم بین 4 تا 16 میلیون تومان می باشد.

این رقم بسیار بالاتر از تعرفه وزارت بهداشت است که 3 میلیون تومان است. برخی از شرکت های بیمه عمل لیزیک را یک عمل زیبایی می دانند و هزینه ای برای آن پرداخت نمی کنند.

اما برخی دیگر از شرکت ها از جمله آتیه سازان حافظ این عمل را راهی برای اصلاح عیوب انکساری چشم و جبران آن در حد تعهدات خود می دانند.

بیشتر بدانید:

پوشش و هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ و تامین اجتماعی

بیمه اجتماعی به عنوان یک نوع بیمه پایه، هزینه جراحی های چشمی که زیبایی محسوب می شوند را پوشش نمی دهد. ضمناً لنزهای پزشکی و آرایشی مشمول تامین اجتماعی نمی باشند.

آزمایشات قبل از لیزیک مانند تصویربرداری قرنیه مشمول این بیمه نمی شود. اما جراحی های چشمی مانند گلوکوم و مشکلات چشمی ناشی از دیابت تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و بخشی از تعهدات آن شرکت است.

هزینه لیزیک و لازک حتی در مراکز پایبند به قرارداد بیمه اجتماعی به دلیل تعهدات این بیمه پوشش داده نمی شود. علاوه بر این، آزمایشات قبل از عمل و داروهایی که برای مراقبت های بعد از عمل تجویز می شود، اکثرا رایگان بوده و در نتیجه مشمول این بیمه نمی شوند.

اما این موارد در بیمه آتیه سازان حافظ تحت پوشش قرار می گیرند و متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و مراجعه به شعب بیمه از خدمات موردنظر بهره مند شوند.

بیشتر بدانید:

عمل لیزیک و بیمه سلامت

هزینه عمل لیزیک با بیمه سلامت
هزینه عمل لیزیک با بیمه سلامت

بیمه سلامت یکی از بیمه های پایه در ایران است که هزینه لیزیک و لازک را پوشش نمی دهد. البته هزینه آزمایشات قبل از عمل مانند عکس برداری از قرنیه تحت پوشش بیمه سلامت است.

البته فقط به شرطی که مراکز درمانی طرف قرارداد صندوق بیمه سلامت برای انجام آزمایشات قبل از عمل ارجاع شوند.

لنزهای تماسی چشمی جزو لوازم آرایشی محسوب می شوند و تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. ضمناً هزینه خرید عینک و لنز مشمول این بیمه نمی باشد. اما هزینه های جراحی چشم جزء تعهدات بیمه سلامت است و مواردی مانند آب مروارید، گلوکوم و مشکلات ناشی از دیابت مشمول این بیمه است.

با توجه به اینکه هزینه لیزیک و لازک جزو تعهدات بیمه سلامت و تامین اجتماعی نمی باشد، انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای جراحی چشم حائز اهمیت است.

جراحی انحراف چشم و بیمه سلامت

انحراف چشمی جزء تعهدات بیمه پایه از جمله بیمه سلامت است. اگر برای عمل انحراف چشم و بستری به بیمارستان دانشگاه دولتی (پیمانکار) مراجعه کنید، تنها 10 درصد از کل هزینه ها را شخص باید پرداخت کند.

در صورت مراجعه به بیمارستان خصوصی پیمانکار، فرد باید مابه التفاوت تعرفه بخش خصوصی و دولتی را به اضافه 10 درصد کل هزینه ها بپردازد.

اگر به مرکزی که طرف قرارداد نیست مراجعه کنید، شخص باید تمام هزینه ها را خودش بپردازد و فقط می تواند قسمت کوچکی را به عنوان «خسارات متفرقه» از بیمه سلامت دریافت کند.

از آنجایی که بیمه درمانی در تمامی مراکز درمانی هزینه ها را پوشش نمی دهد، خرید بهترین بیمه تکمیلی برای جراحی چشم ضروری است.

پرداخت هزینه عمل آب مروارید با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

هزینه عمل آب مروارید با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ به عوامل مختلفی مانند تکنیک انتخاب شده برای عمل آب مروارید، نوع بیمارستان یا کلینیکی که برای جراحی انتخاب می کنید و تجهیزات مورد استفاده در حین جراحی بستگی دارد.

هزینه این روش در سال 1401 از 3 میلیون تومان تا 20 میلیون است. شرکت های بیمه تکمیلی با توجه به سقف تعهدات و میزان فرانشیز که در اختیار دارند، بخشی از این هزینه را جبران می کنند.

نرخ جراحی و درمان آب مروارید از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. هزینه های جانبی جراحی آب مروارید و استفاده از روش ها و تجهیزات خاص توسط بیمه ضروری تلقی نمی شود و در نتیجه مشمول آن نمی شود.

پرداخت هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

پرداخت هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ
پرداخت هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

بیمه آتیه سازان حافظ با توجه به ضمانت ها و طرح های انتخاب شده برای بیمه شده، هزینه لیزیک چشم را تحت شرایط ویژه پوشش می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با بهترین کلینیک چشم پزشکی تهران تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

سایربیمه ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *